Selasa, 3 Mac 2009

Al-Jazeera Propaganda USA!


Dalam sebuah film dokumenter pembunuh BBC berjudul “The Power of Nightmares” pejabat tinggi CIA secara terbuka mengakui bahwa Al-qaeda sepenuhnya merupakan rekaan yang tidak pernah ada kebenarannya. Pemerintahan Bush memerlukan sebuah alasan logik dan sesuai dengan undang-undang sehingga mereka boleh mencari kambing hitam “orang tidak baik sesuai pilihan mereka” - “the bad guy of their choice” yaitu Undang-undang yang telah diberlaku dalam rangka melindungi kita dari demonstrasi dan “organisasi jenayah” seperti Mafia. Mereka membayar Jamal al Fadl ratusan ribu dolar agar membuat cerita mengenai Al-Qaeda untuk Pemerintah US, sebuah “kelompok” atau organisasi kriminal yang mereka boleh kejar “menurut hukum”.


sumber: 1dak.com

“Al Qaeda bukanlah sebuah organisasi. Al Qaeda merupakan sebuah cara kerja … tetapi hal tersebut mempunyai hallmark dalam pendekatannya.”




sumber: mypetjawa.mu.nu/archives/191417.php

Al-Jazeera merupakan Saluran Berita Arab terbesar dan yang paling berkontroversi di Timur Tengah yang menawarkan berita dari seluruh dunia selama 24 jam setiap hari dan memusatkan pemberitaannya pada wilayah konflik terpanas. Didirikan pada tahun 1996 dan beribu pejabat di Qatar, jaringan berita Al-Jazeera merupakan jaringan berita yang paling cepat berkembang di antara komuniti berbahasa Arab dan orang-orang yang berbahasa Arab di seluruh dunia. Ketahuilah bahawa Al-Jazeera merupakan media propaganda utama untuk kepentingan US dan keseluruhan programmya dilakukan di US oleh Allied Media Corp. Setiap waktu Al-Jazeera melaporkan berita yang baru melalui video atau audio mengenai Al-Qaeda atau bin Laden yang membuat ancaman melawan US, audio atau video tersebut sebenarnya dibuat di studio Allied Media Corp. Padahal dengan melakukan hal itu, secara asasnya pemerintah US membuat ancaman untuk bangsanya sendiri. Allied Media Corp yang membekalkan Al Jazeera dengan video-video ancaman teroris (kononnya).




sumber: http://www.satdirectory.com/

Setiap video, setiap audio tape dari bin Laden atau hantu al-Qaeda yang membuat ancaman melawan US sebenarnya dibuat di US. Studio-studio Allied Media Corp membuat video dan audio tape untuk mantan Pemerintahan Presiden Bush dalam rangka US melanjutkan Perang Melawan Teror serta perang secara agresif melawan rakyatnya sendiri termasuk negara-negara berdaulat lainnya di dunia. Tanggal 9/11 video tape dari bin Laden yang menurut dugaan mengakui telah melakukan serangan melawan Amerika Serikat, adalah palsu dan orangnya yang kita harus mempercayainya bahwa dia adalah bin Laden, hanyalah seorang aktor.




sumber: patterico.com

George W. Bush menggunakan Allied Media Corp dengan mereka pembuatan video dan audio tape yang dilakukan oleh para aktor yang melukiskan bin Laden serta al-Qaeda membuat ancaman melawan Amerika Serikat dalam rangka mepengaruhi serta memaksa Kongres untuk memberi Bush kekuasaan diktator serta merompak hak-hak sivil dan kemerdekaan rakyat Amerika. Bin Laden tidak menyingkirkan kebebasan anda, Bush di RumahPutih lah yang melakukan. Bin Laden tidak menyerang Amerika Serikat pada tanggal 11 September 2001, Pemerintah US sendiri lah yang melakukannya. Bin Laden tidak membuat bankrap US, Pemerintah US (Bush) lah yang melakukannya - sepanjang sejarah semua kerajaan besar runtuh sebagai akibat pembiayaan yang sangat mahal dalam kempen perang. Bin Laden dan Saddam Hussein tidak membunuh lebih dari 1 juta orang warganegaranya yang tidak bersalah, Pemerintah US yang melakukannya - pertama dilakukan oleh Pemerintahan Clinton, kemudian pada masa Pemerintahan George W. Bush dan Dick Cheney dan sekarang masa Pemerintahan Obama. Al Qaeda adalah dan selalu susuk yang dibuat oleh organisasi teroris USA. Terorisme dibuat dalam sebuah agenda politik US.

Original source: http://presscore.ca/ (Mar 3, 2009)

5 ulasan:

  1. satu dunia telah berjaya ditipu

    BalasPadam
  2. Tak hairan. Dinosaur yang dah mati berjuta tahun pun boleh dihidupkan kembali dengan teknologi digital, apatah lagi nak reka-reka video fitnah. kacang sangat.

    BalasPadam
  3. setuju dgn torpedo..tambahan industri perfileman mereka canggih, dan maju mampu membuat manusia terleka dengan jalan cerita rekaan, tak mustahil ramai yang percaya jika diaplikasi dalam kehidupan sebenar

    BalasPadam
  4. Berita kematian osama bin laden adalah dikemukakan oleh amerika syarikat jugak..jgn tertipu kerana manusia yg menyamar sebagai osama laden dah pencen dari memegang watak osama laden atau agen CIA..contoh AS tahu osama laden berada di iraq jadi senang lah AS menyerang iraq dengan alasan osama bersekongkol dgn iraq padahal AS nak kan minyak yang membolehkan AS kaya raya dan membina pengkalan mereka..pelik tak kenapa AS mencampak kan mayat osama laden di laut?jawapan nya jikalau mayat osama dicampak dilaut senang la bagi manusia yg menyamar sebagai watak osama pencen dari tugas nya yg dh berapa tahun lamanya..jikalau mayatnya dibagi kepada umat islam hancur lah rancangan tipu helah AS yg osama belum mati..

    BalasPadam
  5. http://blog-pke.com/gambar-osama-laden-mati-adalah-palsu-kesan-photoshop

    BalasPadam