Ahad, 12 April 2009

Ingat Mengingati antara satu sama lain.

Hakikatnya, manusia tidak terlepas dari lalai dan membuat kesilapan. Oleh itu ingat-mengingati sangat penting sesama manusia terutama anda yang duduk dalam badan fisabilillah.Ingatlah bahawa, kita adalah benteng terakhir sekiranya polis dan tentera sudah tidak mampu menyelamatkan negara. Kita harus redha jika diberi kerja tanpa gaji semata-mata untuk mempertahankan Agama Bangsa dan Tanah Air kita! Inilah perjuangan Fi Sabilillah di Malaysia.


Duduk dalam badan Fi-Sabilillah, kita perlulah memahami apa yang telah dilafazkan semasa mula-mula naik dulu. Jangan salah guna, nanti kifarah akan diterima. Duduk dalam badan fisabilillah ini sangat istimewa, tapi ia boleh jadi paling teruk jika kamu melanggar apa yang kamu lafazkan dulu.

Di sini kami ingin mengambil peluang untuk mengingatkan diri kita dan ahli seperjuangan sekalian, janganlah sesekali kita membezakan antara adik beradik kita. Tidak kira siapa, atau dari mana asal pun, kita semua satu perjuangan.Jangan sesekali memutuskan hubungan di antara kita, RAHSIA 'dalam' tidak seharusnya dibuka pada yang bukan SEJALAN dengan kita. Ini AMANAH... jika kamu 'buka' kifarah akan menimpa kamu,apatah lagi memutuskan hubungan sesama kita! Jika ada yang berselisih faham sampai ingin memutuskan hubungan sesama kita, hendaklah kita mengingati sesama kita, kadang-kadang kita terlupa hubungan kita ini akan kekal. Walauapapun alasan, TIDAK AKAN SESEKALI hubungan ini boleh diputuskan.


Kami minta, agar kita semua memahami perjuangan sebenar, jumpa Ayahanda atau Kekanda untuk mengaji sampai pandai.

Pandai=tahu+faham+aplikasi. Jangan lalai dan lupa.

Pihak musuh sentiasa memerhati kita dan sentiasa mencari jalan untuk memecah belahkan kita. Janganlah kita terpengaruh dengan hasutan yang boleh merosakkan tali persaudaraan kita!

Ingatlah dunia ini kita duduk sekejap saja! Semuanya akan musnah dengan kehendak ALLAH. Hanya ALLAH saja yang akan kekal!

Apa pun yang kita buat hanya kerana ALLAH!




PERJUANGAN FI-SABILILLAH ADALAH KERANA ALLAH!




Wasalam....

8 ulasan:

  1. Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

    Saya sebagai hamba Allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

    “Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

    Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
    Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

    Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

    Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

    Allah SWT berfirman :

    " Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

    Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
    Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

    Ingatlah wahai saudaraku...

    Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

    MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

    Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…

    BalasPadam
  2. Salam...

    Ulasan ini harus menjadi pengajaran kepada semua. Dalam badan fisabilillah... sebab tu Agama diletakkan pada awal perjuangan. Iaitu Agama Bangsa Dan Tanah Air. Kerana sesetengah sikap ahli kita diluar sana, ramai yang menganggap kita asabiyah.

    Hendaklah kita memahami matlamat asal kita. Dalam negara kita ini, kita mempertahankan Agama (termasuk orang se Agama dengan kita, kemudian Bangsa dan yang terakhir Tanah Air.)

    Bersatu dalam Kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah. Hidupkan panji panji hitam dari arah timur...

    Insya Allah!

    BalasPadam
  3. apa perlu kita wat kpd org yang meletak bangsa dihadapan n diatas agama..mereka dahulukan bangsa dr agama!!!!

    BalasPadam
  4. Salam,

    Terima kasih. Selalu lah kita berpesan-pesan agar mereka tidak terlupa.

    PANJI HITAM

    BalasPadam
  5. bagaimana pulak kalo org2 tersebut dtgnya dr kalangan pemimpin2 besar..yela..sapela kite ni yg die nak dgr nasihat,bagai langit n bumi..nasihat smp berbuih mulut..tp tetap cmtu gak..mtk pendapat suadara...

    BalasPadam
  6. Salam,

    Setakat ni kita perlu jalan kan tanggungjawab di peringkat pihak kita dulu, jika ada yang berdaya untuk menegur sehingga keperingkat pemimpin, maka kamu haruslah berbuat demikian. Bila kita bersatu tiada apa yang mustahil.

    Semua atas izin Allah s.w.t

    BalasPadam
  7. Bertakwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benar takwa.Allah tidak memandang kamu dari segi paras rupa dan pangkat, TETAPI Allah hanya memandang kepada KETAKWAAN ( malaksanakan apa yang diperintahkannya dan meninggalkan segala yang dilarangNya ).

    BalasPadam
  8. SALAM

    Sememangnya kita harus dahulukan AGAMA, didalam ISLAM terdapat pelbagai BANGSA, tetapi tidak semua BANGSA adalah ISLAM, tetapi majoriti BANGSA MELAYU adalah ISLAM, dan telah sinonim bahawa MELAYU pasti beragama ISLAM. Ya! memamg ada MELAYU yang bukan ISLAM yakni MURTAD (di Malaysia). Ada sesetengah pihak menyerang BANGSA, bukan menyerang AGAMA. Jadi, jika BANGSA MELAYU diserang, siapa yang akan pertahankan BANGSA MELAYU? seterusnya TANAH AIR yakni MALAYSIA tercinta. adakah kita ingin merempat atau dijajah oleh bangsa lain yang bukan beragama ISLAM di tanah MALAYsia?
    MALAY = MELAYU bukan ME-LAYU

    hanya pandangan yang tidak seberapa

    BalasPadam