Jumaat, 19 Februari 2010

APA AKAN JADI PADA MALAYSIA 2012 NANTI?

Sila berikan pandangan anda...

35 ulasan:

  1. hari ini
    -keruntuhan moral bukan sahaja dalam kalangan remaja malah mereka yg sudah lanjut usia
    -pandangan ulama tidak diambil kira
    -pemimpin yang bertelagah sesama sendiri demi pangkat dan kuasa
    -islam semakin hilang dari pegangan hidup
    -budaya barat semakin gah dan menjadi raja dan nadi dlm kehidupan seharian

    konkulusi:
    maka tidak akan hairanlah apabila malaysia pada masa akan datang ini tidak lagi dikenali dengan negara islam.
    dan melihat pada segala kemungkinan yang terjadi (seperti barack obama, orang berkulit hitam yang pertama menjadi presiden US) kemungkinan yang sangat besar, pemimpin kita ialah mereka yang tidak beragama islam dan bukan dari bangsa melayu dan jikalau melayu mungkin cetek ilmu dan agamanya

    sesungguhnya Allah lebih Maha mengetahui
    minta dijauhkan daripada musibah2 yang tidak diingini ini

    salam

    BalasPadam
  2. Salam saudara TS,

    Persoalan yang baik untuk difikirkan sebelum ia menjadi "penyesalan" yang amat mendukacitakan. Tidak mustahil apa yang akan berlaku amat menyedihkan kita semua. Saya setuju pandangan saudara mirasi di atas.

    2012 sangat hampir seolah olah kita sekarang sedang ditarik ke arahnya dengan rakus. Saya amat percaya akan terjadi satu fenomena FITNAH yang sangat gawat sehingga manusia semua hilang pedoman. Tidak lagi dapat mempertimbangkan yang mana benar dan yang mana palsu. Ketentuan Allah tidak dapat dielakkan, tetapi kita masih berpeluang menyelamatkan diri dan ahli keluarga, insyaallah.

    Keadaan politik hari ini tidak memihak kepada umat Islam. Jika pun pemimpim itu Islam, mereka memakai pakaian kuffar malah dapat dilihat lebih mementingkan bukan Islam. Ini telah dirancang oleh musuh Umat Muhammad agar penganut agama suci ini rebah dikaki mereka.

    Sekiranya berlaku kemarau panjang selama 3 tahun berturut2 seperti yang disabdakan oleh Rasulullah saw, adakah mampu kita menghadapinya? Padahal keadaan sekeliling tidak menyebelahi kita?

    Bersedialah.

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum TS,

    salam perjuangan, salam persahabatan daripada saya, Timbalan Presiden KELAB GABUNGAN BELIA BERSATU (KGB) atau 313.Soalan yang saudara kemukakan itu amatlah baik untuk dibicarakan.Sekurang-kurangnya kita sebagai saudara seagama khususnya dapat bertukar2 pandangan.

    Saya sebagai pemimpin paling muda dan anak
    muda melayu berasa agak bimbang dengan perkembangan semasa negara kita terutama dari segi aspek budaya politik di negara kita hinggalah ke peristiwa isu-isu keagamaan seperti soal penggunaan kalimah Allah.

    Namun, kebimbingan saya lebih kepada sosio budaya plitik negara kita.Biarpun saya ini seorang muda namun saya minat mengikuti perkembangan semasa politik negara kita.Saya bersetuju dengan pendapat dikemukan ABATASA itu.Sebilangan pemimpin islam negara kita ada yang sanggup membelangkangkan agama dan bangsa sendiri.Kita lihat bagaimana banyak berlakunya kepincangan dalam perkembangan politik negara kita hinggakan menark perhatian ahli parlimen negara asing utk campur tangan dalam hal ehwal negara kita.

    Di samping itu, kebimbangan juga berlaku ke atas budaya sosial dan moral budak-budak muda melayu beragama islam yang makin menyimpang jauh daripada ajaran sesat.Contoh yang paling jelas adalah berdasarkan kes buang bayi yang makin berleluasa dari semasa ke semasa.Saya turut rasa amat malu dengan sikap orang-orang muda yang ada antara mereka berumur sebaya dengan saya terjebak dalam gejala sosial negatif.

    Namun, saya merasakan negara kita masih stabil dari segi perpaduan sesama kaum.Ini boleh dibuktikan dengan pembabitan semua kaum dalam meraikan Tahun Baru Cina melalui penglibatan dalam rumah-rumah terbuka.Soal perpaduan ini juga tidak menjadi masalah kerana saya lihat rakyat kita sudah ada semangat ini dalam diri mereka masing-masing.

    Saya tidak dapat ramalkan apa yang berlaku ke atas negara kita pada tahun 2012 ini.Namun, apa yang saya nak berpesan disini, saya menyeru saudara TS dan semua saudara seagama dalam laman sesawang blog ini perbanyakkan solat hajat demi kesejahteraan negara kita di samping berganding bahu memantapkan kekuatan ummah melalui semangat ukhuwah islamiah.

    Kita tidak mampu memikirkan apa yang akan berlaku di masa depan namun kita dapat berusaha dengan melakukan sesuatu seperti solat hajat misalannya memohon kepada ALLAH moga negara kita ini diberi pelindungan,pemimpin2 negara kita terus diberi kekuatan utk menjadi pemimpin yang terbaik serta untuk kepentingan ummah kita.

    NGO-NGO merupakan salah satu platform yang paling sesuai untuk melaksanakan agenda sebegini bagi memastikan masa depan negara kita dan generasi selepas kita ini terutama generasi anak muda, generasi anak cucu cicit kita di masa kelak.

    Wallahualam.

    BalasPadam
  4. Assalamualaikum saudara TS.
    saya ada beberapa cadangan nak dibuat disini.

    Begini,beberapa hari lalu ada seorang sahabat saya daripada Cochrane mendakwa dalam laman sesawang YOUTUBE.COM ada seseorang hamba Allah ini buat satu video yang boleh mengundang kekeliruan dalam kalangan umat islam.

    Dakwa beliau,video terbabit mengandungi unsur-unsur yang agak terpesong dengan ajaran islam yang sebenarnya.Saya masih tidak sempat nak menonton video terbabit dek kerana sibuk dengan urusan lebih penting.

    Namun,saya ingin minta bantuan saudara kalau boleh saudara boleh tak tolong siasat perkara ini?
    Cuba tulis "ahmad dream" dalam YOUTUBE.COM
    ada 3 klip video.

    Harap saudara TS daripada angkatan PANJI HITAM UFUK TIMUR dapat bantu menyiasat kes ini dan jika ada apa2 info letakkan dalam laman sesawang saudara TS.

    Saya buat begini atas nama semangat ukhuwah islamiah.Biarpun saya ini seorang pemimpin muda dalam KGB/313,namun saya tidak memandang perbezaan antara kita biarpun jika kita berlainan NGO atau Persatuan Islam sekalipun.

    UKHUWAH ISLAMIAH PEMANGKIN KEKUATAN UMMAH. Prinsip ini menjadi amalan pegangan saya dan seramai ratusan ahli KGB/313 di Malaysia.

    Mari sama2 kita berganding bahu bekerjasama menyelidik, dan membongkar anasir halus org2 x bertanggungjawab yg cuba memusnahkan/menghancurkan agama dan bangsa kita.

    Wassalam.

    EN MOHD FADLY SYAFI BIN IR JOHAR
    TIMBALAN PRESIDEN KELAB GABUNGAN BELIA BERSATU (KGB) ATAU 313 MALAYSIA

    BalasPadam
  5. apa yg terjadi dlm 2010 hingga 2012

    pada pandangan saya:
    - kebathilan n maksiat semakin berleluasa
    - ekonomi meleset secara global
    - huru-hara global
    - perang dingin keatas pakistan oleh india+amerika
    - pengishtiharan perang dan keganasan keatas umat islam secara global
    - wabak penyakit yg lebih merbahaya dpd h1n1
    - malapetaka akan terjadi secara berterusan, gempa bumi sebelah timur (padang indon), sebelah barat (haiti), dan tengah (?)
    - pertemuan n perkumpulan 4 penjuru dunia ketua2 agama islam di madinah atas maksud perkara yg besar..

    setakat pandangan jgn dijadikan sbg pegangan

    BalasPadam
  6. bergantung kpd pimpinan yg ada.kemana arah yg dituju.selagi perlembagaan penjajah masih diguna pakai.selagi itulah kita akan terbelenggu

    BalasPadam
  7. Salama,
    Tahun ini merupakan tahun dakwah dan ujian bagi hamba. Ianya akan merupakan tahun yg mencabar dan lebih banyak bala bencana akan diturunkan tuhan kpd manusia untuk menyedarkan manusia supaya kembali ke agama yg benar. Takdir telah dituliskan dan pemuda timur akan bangkit melaungkan kebesaran tuhan serta meninggikan semula agama bangsa melayu yg diturunkan dari para rasul dan nabi2. http://alya-diyanah.blogspot.com

    BalasPadam
  8. yang lain xpasti la ea?
    tak expert nak citer bnda2 global ni...

    tp yg pasti...
    klu tahun ni suhu meningkat mendadak daripada tahun lpas..

    dan cuba bayangkan mcm mana suhu pada 2012?maybe 2 kali gnda dari sekarang...adakah kita mampu melaluinya??
    fikir2kan...

    BalasPadam
  9. Salamualaikum wbt..

    Jika peristiwa 2012 benar2 berlaku..ia sememangnya keadaan yg amat getir bg umat Islam.

    Sy lebih suka mahu membincangkan apa persiapan yg harus kita lakukan utk menghadapi peristiwa 2012? Sy sndiri pn seolah2 buntu dan cemas memandangkan masa yg ada begitu singkat. Harap saudara semua boleh bagi pandangan..
    Terima kasih..

    BalasPadam
  10. Pada tahun 2012 - 2013 . Dunia akan terkejut dgn kemunculan Imam Mahdi. NWO rebah ke kaki Imam Mahdi. Banyak peperangan akan berlaku di Timur Tengah dan di Eropah. Imam Mahdi bakal menjajah dunia, insya ALLAH.

    Malaysia pula akan menyerahkan tampuk pemerintahan kepada wakil Imam Mahdi tanpa perang. Polis dan Askar Melayu , semuanya menyebelahi Imam Mahdi. Begitu juga dgn Raja-Raja Melayu. UMNO dan BN bakal dipinggirkan dan dipenjarakan. Tiada lagi pilihanraya selepas ini sehingga Hari Kiamat......

    Wallahualam bissawab......Pandangan saya sahaja.

    Insya ALLAH , bulan hadapan saya akan rungkaikan hadis-hadis sulit dan isi kitab yahudi lama berkenaan Imam Mahdi dalam Wordpress, insya ALLAH..

    kumanddie

    BalasPadam
  11. asalamualaikum.

    malaysia pada 2012?

    Penyelewengan akidah akan berlangsung secara kasar dan halus. secara terang dan secara tanpa di sedari. penyelewengan berlaku kepada orang bukan Islam dan Islam sendiri. berduyun-duyun manusia akan masuk neraka terutamanya orang perempuan. cahaya akidah pada muka setiap orang Islam semakin hilang. orang Islam di malaysia hanya berkuasa pada tulisan, tetapi tidak berkuasa pada hakiki. banyak orang malaysia akan jadi hamba kepada 'kebendaan, keduniaan' dan bukan lagi pada Allah Yang Maha Besar.

    banyak orang menafikan perkara yang di sebutkan ini.

    banyak orang Islam terpesong akidahnya menjadi murtad kecil kerana di pesongkan akidahnya secara halus, tanpa di sedari dan tanpa pilihan.

    akan banyak orang yang baik, ada ilmu dan rajin beramal tetapi ANGKUH dengan amalan, ilmu yang padahal yang sedikit itu.
    mereka angkuh sehingga mereka sibuk dengan dunia dan perjuangan yang mereka claim sebagai perjuangan Islam, padahal jalan yang mereka pilih adalah jalan yang di sesatkan nafsu dan syaitan.

    orang Islam yang berbuat baik, mahu Allah menilai perbuatan mereka. Tetapi, bila mereka melakukan kejahatan, mereka mahu Allah menilai niat mereka pula.
    tak sangka rupanya orang ISlam sanggup memperbodohkan Allah dengan cara sebegitu. Ketahuilah, Allah Maha Adil dalam menilai. Yang terjadi, tetap terjadi.

    Kesimpulannya, banyak orang Islam dan pemimpin Islam akan menjadi murtad secara halus dan

    mereka yang benar-benar beriman akan berpindah/lari/hijrah dari keduniaan yang melampau ini ke hutan/gunung yang tinggi/jauh dari masyarakat sebab tak mahu terpengaruh.

    sekian, oh jangan lupa dengan murtad besar. penyembahan berhala yang semakin berleluasa di malaysia. orang Islam sekarang sudah buta menilai sapa yang menyembah berhala dan saudara seagama sendiri.

    BalasPadam
  12. 2012 merupakan tahun genapnya 11 tahun peristiwa FITNAH WTC 11 Sep.. angka sebelas adalah angka dajjal... dijangkakan akan terjadi satu lagi fitnah yang dasyat oleh pada 2012..

    BalasPadam
  13. Pada pandangan saya.. 2012 akan berlaku peperangan perang dunia ketiga, walaupun sebenarnya perang dunia ketiga sudah lama bermula, tetapi pada 2012 ini akan jelas berlaku peperangan ini dimana kebanyakan negara akan terlibat dalam peperangan. dan dijangkakan China akan menyerang Malaysia pada 2015. tetapi jgn takut, kerana negara kita mungkin akan bangkit pada waktu itu. InsyaAllah..

    Seperti yang kita ketahui, teori dajal 40 hari telah mengatakan 2014 adalah tarikh untuk pertukaran era dajjal US kepada dajjal Israel, dan berdasarkan perjalanan sejarah pertukaran era dajjal Britain kepada dajjal US akan dimulai dengan peperangan besar dan dahsyat melibatkan seluruh dunia dan pada kali ini, Israel akan mengunakan cara sama dimana mereka menggunakan blok komunis (China dan Rusia) untuk menjajah keseluruh dunia dan membentuk blok utara (Rusia) dan selatan(China). Dan waktu peperangan sedang berlaku dengan dahsyatnya, ekonomi dunia akan merudum dengan dahsyat juga dan semua keuntungan itu disalurkan ke mata wang Israel.. dan pada 2014 mata wang israel akan meningkat beransur2 menyebabkan merekalah akan menguasai dunia pada waktu tersebut. Akibatnya semua pihak akan mengalami kerugian dan ketakutan dan seterusnya mereka akan menjayakan rancangan NWO pada 2020 dan mentabalkan Dajjal sebagai Raja yahudi di Solomon temple (Baitulmahdis) yang mungkin pada masa itu sudah siap.. reference: WW3 simulation: http://www.youtube.com/watch?v=DpagSzBmqp0&feature=related

    BalasPadam
  14. Sesungguhnya telah ada tanda bagi kamu pada dua golongan yang telah bertemu (bertempur). Segolongan berperang di jalan Allah dan (segolongan) yang lain kafir yang dengan mata kepala melihat (seakan-akan) orang-orang muslimin dua kali jumlah mereka. Allah menguatkan dengan bantuan-Nya siapa yang dikehendaki-Nya. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat pelajaran bagi orang-orang yang mempunyai mata hati. (Al-Imran 3:13)

    Pada masa itu wahai sahabat seagamaku sekalian, semua musuh2 Islam akan menyerang negara Islam, walau pada kasarnya seperti mereka menolong kita, tapi mereka sebenarnya memusuhi kita termasuklah Syiah. Dan Islam itu akan bangkit dan memeranggi orang kafir dan mereka tidak akan bersatu dengan sesiapa pon selain mereka yang berpegang dengan Al-Quran dan sunnah, yang berpanjikan LailahaillAllah, MuhammadurasulAllah.. InsyAllah, dan ingatlah saudara-saudara ku, Allah tidak akan memberi kemenangan dengan mudah tanpa menguji keimanan hamba2nya.. syurga itu bukan semudah yang kita sangka.. maka jika kita menghendakinya.. maka jagalah keimanan, bertakwalah dengan sebenar2 takwa. janganlah kita risau atau takut degan mereka (kafir). kerana kita orang yang dijanjikan mendapat pertolongan oleh Allah, dan orang2 kafir itu tidak mendapat sesuatu pun dari Allah. dan mereka adalah orang2 yang rugi! dan bersiap sedialah mukmin, semboyan perang hampir berbunyi, tetapi apakah persediaan anda semua? Inilah masa yang seswai untuk kembali kepada AlQuran wa Sunnah.. InsyaAllah...

    BalasPadam
  15. assalamualaikum saudara sekalian.saya terpanggil untuk memberi komen disini walaupun komen ini mungkin sukar diguna pakai....

    telah diketahui bahawa PM kita telah menaikkan cukai kepada rakyat.ADALAH MUNGKIN PM KITA TELAH MEMBUAT PERSEDIAAN MENGHADAPI MASA DEPAN (MUNGKIN 2012)

    apapun ini hanya pandangan saya,sebarang kesilapan adalah dari saya dan kebenaran itu datang dari allah

    BalasPadam
  16. salam sahabat...knpe sepi jer skang ni.lame x update blog..pd pndngan ak 2012 hanyalah mainan yahudi n geng2 freemason yg kite ketahui akn brterusan memerangai umat islam dlm ap cara sekalipon...
    blo saudara sgt bagus..bole ke kalo sy ambil info dr blog saudara...????

    BalasPadam
  17. Salam...

    Terima kasih kerana masih menyokong Panji Hitam Dari Timur.

    Maaf kerana blog ini terpaksa sunyi seketika.. kerana kami sedang membuat penelitian terhadap maklumat-maklumat yang ada pada kami. Kami memerlukan sedikit masa untuk membuat kajian.

    Artikel akan datang akan keluar sedikit masa lagi.

    Harap Maklum.

    BalasPadam
  18. Salam..

    Syabas buat semua ikhwan yang memberi buah fikiran dengan pandangan agak jauh ke hadapan..

    Sesungguhnya dengan situasi sekarang,terpenting sekali untuk golongan belia memegang kepimpinan walau tidak di puncak tampuk..
    Ini kerana belia sekarang adalah pelapis pimpinan masa mendatang..Kiranya patut untuk yang terdahulu untuk memantau dan memimpin belia sekarang ke arah Malaysia Negara Islam yang tulen..

    Kepelbagaian kaum dan bangsa tidak menghalang untuk ke arah negara Islam secara total..
    Tetapi dengan keadaan dan situasi politik dan pelbagai konspirasi sekarang,2012 boleh berubah menjadi mimpi ngeri kepada bangsa Melayu khususnya umat Islam..

    Jangan sampai nama PM kita bermula dengan "Chua,Wong,Kong etc." barulah kita tersengguk-sengguk mencari arah untuk menarik kembali hak yang kita boleh pertahankan dari sekarang..

    Dengan propaganda 2012 tarikh kiamat, yahudi menggunakan media sebagai senjata melemahkan keyakinan umat Islam sedunia..

    Salam

    BalasPadam
  19. SALAM SAUDARAKU DI LUAR SANA....BG PANDANGN HAMBA,MAHADI ITU ADALAH PEMBAWA PEMBAHARUAN(MUJADID DLM BHASA ARABNYA) YG TERAKHIR DI ALAM SEMESTA INI..JIKA KITA LIHAT SENARIO SKRANG DLAM KONTEKS AGAMA ISLAM, MELALUI PEMERHATIAN SAYA, TELAH RAMAI PELAPIS-PELAPIS iSLAM(GOLONGAN MUDA-MUDI YG TELAH BERJINAKJINAK DENGAN ISLAM)KE ARAH ISLAM YG PURE YAKNI YG BERPEGANG KPD 2 KALIMAH SHAHADAH...KITA BLEH MERASAI KEBANGKITAN INI DALAM INTERNET MISALNYA, MASING-MASING MEMPERTIKAIKAN AGAMA ISLAM YG ADA SKRANG YG LEBIH KPD SEKULAR...INI ADALH KUASA ALLAH DAN SEMUANYA ADALH TELAH DITTAPKAN OLEH ALLAH DI AKHIR ZAMAN INI.....GOLONGAN INI TANPA JEMU DAN PENAT MENCARI ILMU ISLAM YG SEJATI...ILMU ALLAH YAKNI ILMU YG XTERKALAH SEJAK ZAMAN NABI KITA...TETAPI ILMU INI MAKIN LAMA MAKIN MENIPIS SEHINGGA KE HARI INI...HANYA BEBERAPA KERAT SAHAJA YG MENGETAHUI ILMU PURE INI(IAITU ILMU TAUHID YG MERANGKUMI AKIDAH,FEKAH & TASAWUF YG ASLI YG DIBAWA DARI LANGIT OLEH JIBRIL DISMPAIKAN OLEH NABI KITA MUHAMMAD S.A.W)INILAH ILMU SEBENAR-BENAR ILMU YG DITAKUTI OLEH YAHUDI(KUFAR). PADA HEMAT HAMBA ILMU INI MAKIN BERKMBANG DARI HARI KE HARI DAN IA BERMULA SEPERTI AWAL KEBANGKITAN ISLAM PD ZAMAN NABI. NABI KITA PERNAH BERSABDA: SATU KETIKA ISLAM ITU ASING BAGI MANUSIA DAN AKAN JD ASING JUGA PADA SATU KETIKA NANTI, MAKA BERUNTUNGLAH ORG YANG MENGIKUTINYA...UMAT INILAH YANG DIKENALI SEBAGAI "MAHADI".CUBA KITA PIKIR NAPE NAMA MAHADI TIDAK NAMA LAIN..MESTI ADA SEBABNYA....APAPUN DLM GOLONGAN INI ALLAH AKAN MELANTIK SEORNG KETUA(IMAM) UNTUK MEMIMPIN UMAT ISLAM DI AKHIR ZAMAN. DAN DIALAH DIKENALAI SEBAGAI IMAM MAHADI...SEMESTINYA DIA ADALAH DARI KETURUNAN NABI MUHAMMAD S.A.W....NAMANYA MUHAMMAD ABDULLAH(HAMBA ALLAH YANG TERPUJI DI AKHIR ZAMAN)SAMA-SAMALAH SAUDARAKU KITA BERDOA KE HADRAT ALLAH AGAR TERMASUK DALAM GOLONGAN MAHADI...

    BalasPadam
  20. asalamualaikum...,

    sayer yakin ilmu syahadah makin berkembang dan muda mudi melayu akan dilanda kegilaan kepada yang maha esa... namun kepada setiap yang berjiwa dan berilmu tentang pengesaan ini wajib memberanikan diri keluar dari tempurung dengan melihat dari mata burung. asyik menjaga hubungan dengan allah namun hubungan kerohanian(musyahadah dakwah) dengan manusia jadi pewai, tidak mahu jadi begini kerana allah bencikan hamba yang mementingkan diri(isolation nafsi). Harap-harap nusantara ini menjadi talian cahaya yang memecahkan kegelapan dunia.

    BalasPadam
  21. Kebangkitan agama tuhan telahpun di nyatakan di dlm kitab2 terdahulu. Qayama atau Qiam membawa maksud kebangkitan dan kebangkitan agama tuhan sudah semestinya mendpt tentangan kebanyakan umat manusia.
    Dengan pertolongan Tuhan dan Malaikat2 terdekat. sudah tentu tentera tuhan mustahil di kalahkan. Hamba mengajak manusia bersama2 duduk di dlm kerajaan tuhan semoga beroleh keselamatan dan kesejahteraan. http://1asalama.blogspot.com

    BalasPadam
  22. Apa akan jadi pada Malaysia pada tahun 2012 nanti ?

    Semakin ramai 'GOYIM' akan lahir iaitu lembu2 yahudi dari bangsa dan agama selain yahudi (Nasrani, Majusi dan Islam) yang telah dicucuk hidung agar mengikut telunjuk dan cara hidup yahudi. Jadilah mereka ini sebagai binatang peliharaan yang taat setia serta patuh kepada diri sendiri dan memiliki sahsiah serta sifat seperti orang YAHUDI...

    BalasPadam
  23. Cubalah google tajuk BANGSA MELAYU MENGIKUT ULAMA AHLU SUNNAH WAL JAMAAH, maka akan kenalah kita tentang hakikat bangsa ini.

    Dan cubalah google pula tajuk-tajuk berikut agar kita kenal Si Kitul dan Raja Mandeliar yang mencari peluang dan ruang untuk melumpuhkan bangsa ini, iaitu:-

    (a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
    (b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    (c) Jom Kenali Dr Maza & Co
    (d) Ahlul Bait Yang Dicerca
    (e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    (f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
    (g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    BalasPadam
  24. trigger perang dunia ke 3...letupan bom hidrogen paling dahsyat di bumi.....

    BalasPadam
  25. kalau tak salah saya...
    ada ura2 mengatakan 2012 akan terjadi pertumpahan darah di negara kita...
    wallahualam...
    suara2 mistik la punca maklumat yg saya dengar...

    BalasPadam
  26. Salam..

    Alhamdulillah.. Syukur Alhamdulillah.. banyak juga yang masih sedar dan masih mengambil berat akan apa yang akan berlaku selepas ini..

    Salam ana kepada semua ikhwan-ikhwan dan semua umat islam di serata dunia semoga beroleh berkah dan rahmat dari Allah..

    Seperti yang di katakan oleh saudara "teropongrakyat" dengan "zihan".. 2012 itu hanyala rancangan orang2 iluminati dan zionis bagi memesongkan akidah dan keyakinan manusia terhadap kebergantungan kepada TUHAN..

    saya menjangkaakan satu lagi upacara besar akan dilakukan oleh orang2 iluminati sama seperti pada 11/9/1990 dan 11/9/2001.. ini ada dinyatakan dalam filem the arrival part 44-45..
    http://www.youtube.com/watch?v=AYDgF_3IDwM&p=3EB067A7460254EC&playnext=1&index=44

    Dan 11 tahun berikutnya iaitu 11/9/2012..
    Makhluk asing akan menyerang manusia.. seperti maklumat yang dinyatakan dalam filem the arrival.. part 19-20
    http://www.youtube.com/watch?v=EhmWlFSl3O4&p=C2F440913A8E2661&playnext=1&index=18

    Oleh itu, KIAMAT PALSU akan terjadi sebagai tanda bagi mencabar TUHAN dan mahu menyesatkan manusia daripada landasan sebenar iaitu ketauhidan dalam beragama..

    inilah yang sekarang tengah diusahakan oleh golongan2 iluminati bagi membuat satu lagi ilusi yang tidak mampu di tafsir oleh minda manusia yang SEKULAR.. hanya orang sedar dan mengamalkan agama dengan sebaiknya sahajalah yang dapat melihat semua ini adalah penipuan dan satu pembohongan yang nyata..

    dan pada masa itu manusia pasti akan kucar kacir kerana ketakutan mengenai kedatangan mahluk asing.. ini adalah disebabkan filem2 yang disebarkan oleh orang2 barat mengenai tujuan makhluk asing datang ke bumi.. semua itu ditafsirkan di dalam filem yang lalu.. umpamanya x-file.. dan banyak lagi..

    disebabkan manusia termakan 100% kebenaran filem2 terebut.. maka manusia pun akan mncari tempat memohon pertolongan dan akhirnya.. Munculnya orang iluminati.. mereka akan menawarkan perlindungan NAMUN dengan SYARAT..

    APA SYARATNYA??

    Syaratnya kita dikehendaki melakukan sesuatu terlebih dahulu bagi memperoleh jaminan keselamatan..

    Pada masa itu juga makhluk asing ini akan menyebarkan berita kepada semua manusia..
    Berita nya iaitu "kamu perlu melakukan sesuatu yang betul dahulu bagi menyelamatkan diri kamu dan dunia kamu".. Perkara itulah yang membawa kepada kedurjanaan dan kemaksiatan..

    sebenarnya makluk asing tersebut ialah syaitan yang telah datang ke bumi dengan menyamar sebagai alien(mahluk asing)bagi menyesatkan manusia.. INILAH FITNAH DAJJAL!!!

    Setakat ini saja analisis ana terhadap peristiwa 2012 yang akan datang.. Jika ana tersilap, mohon maaf.. kerna ana juga manusia yang banyak kelemahan.. sekian.. salam DAULAH! Wallahu'alam..

    BalasPadam
  27. Salam... salam ukhwah utk semua.
    Ya,,, Hal 2012 ini menarik minat aku. Pendapat aku, antara thn 2012-2014, mgkin akan terjadi pertumpahan darah yang akan melanda umat islam dan bangsa Melayu islam.

    Ia disebabkan aku telah di "sound" oleh "orang lama" mengenai hal ini. Beliau pernah terlibat masa tragedi berdarah 13 mei. Beliau berkata lagi, "dunia ni dah dekat kiamat, jaga2".Malahan beliau turut menasihati aku, "kalau kau tak percaya cakap pakcik,pergi lah tanya dengan ulama2, org2 alim".

    Wallahualam.

    BalasPadam
  28. APA AKAN JADI PADA MALAYSIA 2012 NANTI?

    Hanya ALLAH SWT sahaja yang tahu...

    BalasPadam
  29. semoga malaysia lebih maju, lebih bercirikn islamik,
    ramai rkyat yg PATUH akan ajaran agama dan ketua.

    x salah kalau kita berikan pandangan yg positif..
    ni asyik2 bg pandanagn negatif..

    ingtlh..kata-kata kita adalah satu doa!

    BalasPadam
  30. bersedialah wahai org2 yg beriman persiapkan diri mu dgn segala kekuatan lahiriah mahupun batiniah

    BalasPadam
  31. Bismillah.....
    Salam jemaah...
    Tiada kebimbangan di Hati Orang yang beriman....
    Setiap individu perlu menyiapkan dirinya sentiasa walaupun yang datang itu hanya kekacauan dan persiapkanlah hatinya bila waktunya kerosakan yang besar..
    Ku berdoa agar aku di dlm keseluruhannya Islam bukan hya sedikit..Hujahku,amalku dan perbuatanku adalah Iman(Al-Quran)...
    jangan aku digolongkan pada kumpulan yang besar itu kerana hanya sedikit sahaja yang menggunakan Akal...


    2012 menyusul..begitu jua tahun seterusnya sehinggalah hari kebangkitan....

    BalasPadam
  32. Aslkm wrtbh sekelian semua, catatan dari wapicakir 24 julai dan kuzy 25 ogos 2010 sememang nya telah di hebahkan dlm blogspot "Kemega" Siap-siaga apa jua kekuatan lahir & batin selepas banjir terbesar balabencana,pd thn 2012 ini!PRU13 bakal mengundang banjir besar seperti awal thn 70an dahulu selepas peristiwa hitam 13 mei selepas PRU3 dan pengisytiharan Hulubalang Mat Kilau pd thn 1969 itu juga.PRU13 bakal mengundang lagi 13 mei juga malapetaka atas kemarahan serta kemurkaan Allah SWT kpd negara ini yang telah terlalu terkotor lagi terjijik...

    Salam313.99.33.13.9 demi Islam panji hitam di ufuk timur...

    BalasPadam
  33. assalammualaikum semua penghuni panji hitam...saya baru lagi terjumpa blog ini...dan saya harapkan agar admin sentiasa meng'update' blog untuk informasi yang lebih banyak lagi mengenai perkara-perkara yang banyak dikongsikan bersama...subhanallah..teruskan perjuangan...insya Allah..:) - fatia

    BalasPadam
  34. EKONOMI MALAYSIA MELESET PADA 2009-2013 & 2020-2024.

    "Ekonomi Malaysia akan mengalami kemelesetan pada 2009-2013 dan 2020-2024. Saya membuat ramalan ini berdasarkan intuisi semata-mata tanpa disokong oleh fakta, tetapi terdorong setelah mengamati graf yang menunjukkan tren kitaran perniagaan di Malaysia sejak 1966 hingga 2000". kata Mohd Shah A Hassan.

    Mohd Shah A Hassan

    Sepanjang tempoh tersebut Malaysia pernah mencatatkan penurunan ekonomi dengan kadar pertumbuhan output benar di bawah 5% pada tahun 1967, 1% pada 1974-1975, -2% pada 1985-1986 dan yang terakhir -7% pada 1997-1998.



    1967 - kejatuhan pertama setelah 1963 (Malaysia terbentuk)

    1974-1975 - akibat krisis harga minyak dunia

    1985-1986 - akibat kejatuhan harga komoditi;

    1997-1998 - akibat krisis kewangan di Asia.



    Jika kita melihat kepada graf tersebut, ekonomi Malaysia pasti akan mengalami kejatuhan bukan sahaja pada selang yang hampir sekata, iaitu setiap 10 tahun, bahkan juga mengikut nilai kejatuhan yang seragam. Dengan melihat kepada graf ini juga, justeru intuisi saya meramalkan bahawa tren tersebut akan berulang seperti yang berikut:



    1967 - kejatuhan pertama setelah 1963 (Malaysia terbentuk)

    1974-1975 - akibat krisis harga minyak dunia

    1985-1986 - akibat kejatuhan harga komoditi;

    1997-1998 - akibat krisis kewangan di Asia....

    2009-2013 - akibat krisis politik dalam negeri;

    2020-2024 - akibat krisis sumber manusia.



    "Saya juga meramalkan bahawa krisis ekonomi pada 2009-2013 adalah lebih gawat berbanding keadaan 1997-1998, mungkin mencatatkan sehingga ke paras -10% dan lebih teruk lagi pada tahun 2020-2024 itu yang berkemungkinan akan mencatatkan 16% di bawah sifar". Kata beliau lagi..



    Wallahu a'lam....

    BalasPadam